مطالب کاندومی

کاندوم آقایان ; بایدها و نبایدهای استفاده از کاندوم آقایان

تمام اطلاعات دانستنی در مورد آقایان

 

کاندوم آقایان علاوه بر پیشگیری از بارداری به رعایت بهداشت جنسی کمک می‌کند. استفاده از کاندوم می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های آمیزشی را تا حد ممکن کاهش دهد. اما مصرف نادرست از آن ممکن است برای شما هیچ مزیتی نداشته باشد. در این مقاله از انتخاب کاندوم مناسب برای آقایان، راه‌های استفاده از آن و نکاتی که هنگام استفاده از آن باید رعایت کنید آگاه شوید.

استفاده از کاندوم مناسب

شما باید بدانید که کاندومی که استفاده می‌کنید ممکن است برای شما بزرگ، کوچک یا اندازه باشد. پیش از داشتن رابطه جنسی، یک کاندوم را بپوشید. کاندوم باید در حالت نعوظ کامل شما، زمانی که در اوج برانگیختگی هستید برای شما اندازه باشد و تا تمام طول آلت شما را تا انتها بپوشاند. اگر در حالت قبل از نعوظ کامل، کاندوم اندازه شما باشد یعنی برای شما در حالت نعوظ کامل کوچک است و احتمال دارد حین انجام رابطه جنسی پاره شود. به علاوه کاندوم‌های بزرگ‌تر از اندازه شما می‌تواند هنگام نزدیکی از بدن شما دربیاید یا داخل واژن همسرتان جا بماند.

روش مصرف کاندوم

نحوه استفاده از کاندوم آقایان کار سختی نیست اما باید مواردی را برای پوشیدن آن در نظر بگیرید تا با استفاده نادرست احتمال بارداری یا خطر آلودگی به بیماری‌های آمیزشی هنگام نزدیکی برای شما تا حد ممکن کاهش یابد. این موارد عبارتند از:

بسته‌بندی کاندوم را از لبه زیگ‌زاگی آن، آرام باز کنید

برای باز کردن این بسته‌بندی از قیچی، دندان، چاقو یا وسایل نوک‌تیز دیگر که ممکن است باعث پارگی کاندوم شود استفاده نکنید. اگر فقط یک کاندوم در اختیار دارید مراقب باشید تا خراب نشود.

بایدها و نبایدهای استفاده از کاندوم آقایان پشت و روی کاندوم را قبل از پوشیدن مشخص کنید

این موضوع را با نگاه کردن به برجستگی انتهای کاندوم متوجه می‌شوید. از حس لامسه انگشتان‌تان برای تشخیص پشت و روی کاندوم استفاده کنید. کاندوم را با انگشت شست و انگشت وسط خود بگیرید و به آرامی انگشت اشاره خود را جهت باز شدن کاندوم کمی به داخل فرو ببرید. مراقب باشید که ناخن‌های شما باعث پارگی محصول نشوند. اگر کاندوم به راحتی در این جهت باز می‌شود یعنی از همین جهت باید آن را بر روی آلت تناسلی خود بکشید. اگر کاندوم به سختی در حال باز شدن بود، جهت فشار انگشتان‌تان را تغییر دهید و این کار را دقیقاً مخالف جهت کنونی انجام دهید، اگر باز شدن کاندوم آسان‌تر بود یعنی از همین جهت باید آن را بر روی آلت تناسلی بکشید.

فراموش نکنید که این کار را فقط برای تعیین پشت و روی کاندوم در تاریکی انجام می‌دهید پس کاندوم را بیش از یک دور یعنی حدود نیم سانتی‌متر باز نکنید. این کار می‌تواند موجب کاهش تأثیر کاندوم شود و پوشیدن آن را نیز سخت‌تر کند. پس از تعیین جهت باز شدن کاندوم، دیگر آن را با انگشت باز نکنید.

 

در صورت نیاز، داخل کاندوم روان‌کننده بزنید

اگر آلت تناسلی آقایان ختنه نشده است، داخل نوک کاندوم، یک قطره روان‌کننده بر پایه آب بریزید. این کار به شما کمک می‌کند که کاندوم را به راحتی بر روی پوست خود بکشید. بهتر است به مقدار خیلی کم از روان‌کننده استفاده کنید. هرگز از روان‌کننده‌های بر پایه چربی در کاندوم استفاده نکنید زیرا موجب کاهش کارایی کاندوم می‌شوند.

در زمان مناسب، کاندوم را بر آلت جنسی خود بکشید

مطمئن شوید که آلت تناسلی شما در حالت نعوظ کامل است. اگر برای تحریک و نعوظ به زمان بیشتری نیاز دارید صبر کنید تا فرصت مناسب فرا برسد. هنگامی که آماده بودید کاندوم را بر آلت تناسلی خود بکشید.

هنگام پوشیدن سر کاندوم را بگیرید و فشار دهید. با این کار شما مطمئن خواهید بود که هوایی در کاندوم وجود ندارد. این موضوع احتمال پارگی کاندوم را در حین نزدیکی پایین می‌آورد.

نکته: کاندوم باید هنگام پوشیدن به راحتی بر آلت تناسلی مردانه شما کشیده شود. اگر این کار را نمی‌توانید به راحتی انجام دهید یعنی پشت و روی کاندوم را اشتباه گرفته‌اید. کاندوم را در بیاورید اما دیگر هرگز از آن استفاده نکنید. اسپرم‌ها می‌توانند در پیشاب نیز وجود داشته باشند. پس زمانی که شما از کاندومی که در حال برعکس پوشیدن آن بوده‌اید استفاده می‌کنید ترشحات باقی‌مانده بر آن می‌توانند موجب بارداری یا آلودگی به بیماری‌های جنسی شوند. حتماً از یک کاندوم جدید استفاده کنید.

در صورت نیاز بر روی کاندوم از روان‌کننده استفاده کنید

استفاده از روان‌کننده‌های بر پایه آب می‌تواند احتمال پارگی کاندوم را کاهش دهد. به خاطر داشته باشید که مقداری اصطکاک برای تحریک جنسی و رسیدن به ارگاسم لازم است پس بیش از حد از روان‌کننده استفاده نکنید.

بایدها و نبایدهای استفاده از کاندوم آقایان حین نزدیکی به کاندوم توجه کنید

زمانی که در رابطه جنسی کاندوم شما شل یا پاره شود باید سریع آن را عوض کرده و از روش‌های اورژانسی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید.

پس از انزال، کاندوم را به روش مناسب دور بیندازید

بعد از رسیدن به انزال، حلقه انتهای کاندوم را با دست بگیرید و آلت را از درون واژن بیرون بکشید. این کار باعث می‌شود تا کاندوم در واژن همسر شما جا نماند یا مایع منی به درون واژن نریزد. این کار را سریع انجام دهید و اجازه ندهید آلت شما قبل از بیرون آمدن از واژن درون کاندوم شل شود این کار یکی از دلایلی است که ممکن است کاندوم درون واژن جا بماند.

انتهای باز کاندوم را گره بزنید تا مایع منی از آن بیرون نریزد و آن را در یک دستمال کاغذی پیچیده و در سطل زباله بیندازید.

5 نکته مهم هنگام استفاده از کاندوم

توجه نکردن به موارد زیر می‌تواند شما و شریک زندگی‌تان را در خطر بیماری‌های مقاربتی قرار یا احتمال بارداری را افزایش دهد:

  1. هنگام خرید و قبل از استفاده کاندوم، حتماً به تاریخ انقضای آن توجه کنید.
  2. هنگام استفاده از کاندوم دقت کنید هیچ سوراخ یا پارگی روی آن نباشد.
  3. از هر کاندوم تنها یک بار و در یک ارگاسم استفاده کرده و پس از استفاده آن را دور بندازید.
  4. استفاده از کاندوم باید پیش از شروع نزدیکی و تماس جسمی صورت بگیرد. ترشحات در زمان تحریک و پیشاب نیز مانند خود مایع منی می‌تواند حاوی اسپرم یا آلوده به ویروس باشد.
  5. هرگز از مایع‌های روان‌کننده بر پایه چربی همراه با کاندوم استفاده نکنید. روان‌کننده‌های بر پایه چربی می‌توانند اثر و کارایی کاندوم را کاهش دهند. این روان‌کننده‌ها بر روی لاتکس می‌توانند موجب پارگی و تخریب شوند. وازلین، لوسیون‌ها و موارد مشابه همگی روان‌کننده‌های بر پایه چربی هستند.

ژل تیتان TITAN مخصوص آقایان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *