مطالب کاندومی

زمان مناسب کاندوم چه زمانی است ؟ و انواع کاندوم ها

زمان مناسب کاندوم و انوع کاندوم ها

 

زمان مناسب کاندوم بهتر است بدانید که در هنگام نزدیکی است و برای جلوگیری استفاده میشود . کاندوم یک لوله نازک و مناسب است که یک مرد در طول رابطه روی دستگاه تناسلی خود می پوشاند و یا کاندوم زنانه که زنان وارد واژن خود می کنند. کاندوم از بارداری و STD جلوگیری می کند. آنها سدی را ایجاد می کنند که مانع ورود مایع منی و سایر مایعات بدن به واژن ، روده یا دهان می شود.
از کاندوم مرد و زن به طور همزمان استفاده نکنید. یکی می تواند به دیگری بچسبد و آن را از جای خود بکشد یا آن را پاره کند.

 

کاندوم چقدر موثر است؟

اگر به طور صحیح از کاندوم استفاده کنید کاندوم کارایی زیادی دارد.اما توجه داشته باشید یک زن حتی در صورت استفاده از کاندوم می تواند باردار شود.
در صورت استفاده صحیح ، کاندوم های مردانه تقریباً 98٪ مؤثر هستند. این بدان معنی است که در یک سال ، از هر 100 زن که شرکای آنها همیشه به طور صحیح از وقت و زمان مناسب کاندوم استفاده می کنند ،فقط دو نفرشان باردار می شوند. از هر 100 زن که شرکای آنها هر بار به طور صحیح از کاندوم استفاده نمی کنند ، 18 مورد باردار می شوند.
کاندومهای زنانه در هنگام استفاده صحیح حدود 95٪ مؤثر هستند.
همچنین کاندوم خطر ابتلا به یک بیماری STD را به دیگری کاهش می دهد. میزان انتقال با توجه به نوع بیماری متفاوت است.

آیا برای رابطه جنسی دهانی یا مقعد باید از کاندوم استفاده کنم؟

بله ، اگر می خواهید در برابر STI محافظت شوید باید حتما از کاندوم استفاده کنید در زمان مناسب کاندوم باعث جلوگیری میشود . عفونتهای مقاربتی از جمله HIV ، سفلیس ، تبخال ، سوزاک ، HPV ، تریکومونیازیس و کلامیدیا ، همگی در طول رابطه جنسی دهانی قابل انتقال هستند. به همین دلیل توصیه می شود با استفاده از کاندوم (یا سدهای دندانی) در حین فعالیت جنسی دهان ، از خود و شریک زندگی خود محافظت کنید. کاندوم های طعم دار برای کسانی که از طعم لاتکس لذت نمی برند در دسترس است.

آیا در صورت استفاده از قرص باز هم باید از کاندوم استفاده کنم؟ چه می شود اگر من در یک رابطه یکپارچه هستم؟

اگر می خواهید از STI محافظت شوید ، بله باید کاندوم استفاده کنید. این قرص شما یا شریک زندگی تان را از STI محافظت نمی کند ، اما کاندوم نیز انی کار را انجام می دهد. همچنین اگر مصرف قرص را فراموش کرده اید یا به هر دلیلی استفراغ کرده اید (مثلاً بیماری) ، تأثیر قرص کمتر است و هنوز هم می توانید باردار شوید.
یک رابطه یکپارچه شما را به طور خودکار از STI یا بارداری محافظت نمی کند. هر کسی می تواند یک عفونت مقاربتی داشته باشد ، گاهی اوقات حتی بدون علائم قابل توجه. اگرچه برخی از STI ها ترشحات یا علائم قابل مشاهده دیگری را ایجاد می کنند .

چه زمانی باید از کاندوم استفاده کرد؟
آیا در دوره پریودی نیاز به استفاده از کاندوم دارم؟

درست این است که در دوره ی پریودی هیچ رابطه ی جنسی ای صورت نگیرد اما اگر رابطه برقرار شد حتما از کاندوم استفاده کنید.باردار شدن در پریودی شما امکان پذیر است ، اگرچه خطر متغیر است و به چرخه ، سن و سلامت شما بستگی دارد. استفاده از کاندوم ها در زمان قاعدگی مهم است زیرا میزان انتقال STI در دوران قاعدگی بیشتر است. استفاده از کاندوم برای رابطه جنسی دوره ای می تواند از بارداری جلوگیری کرده و در برابر انتقال STI محافظت کند.


چرا در زمان مناسب شیردهی حتما باید از کاندوم استفاده کرد؟

اگر شما پریودی بعد از زایمان نداشته اید ، به خصوص اگر شیرده هستید ، در واقع بعید نیست که بتوانید باردار شوید. در حین شیردهی ، هورمون ، استروژن ، که مسئولیت پریود شدن هر ماه را دارد ، سرکوب می شود.علاوه بر این ، هورمون تحریک کننده تولید شیر مادر ، پرولاکتین ، همچنین از بروز تخمک گذاری جلوگیری می کند زیرا این هورمون FSH را که باعث رشد تخمدان های شما و رشد تخمک ها می شود ، مهار می کند. بدون یک دوره ، شما به طور مرتب تخمک گذاری نخواهید کرد ، بنابراین احتمالاً احتمالاً غیرممکن نیست که باردار شوید.پس بهتر است حین رابطه جنسی حتما از کاندوم استفاده کنید.

در سن بالا زمان نیاز به کاندوم نیست؟

در حالی که ما با حدود 1-2 میلیون تخم متولد می شویم ، با گذشت دوره اول خود و حدود 25000 تا زمانی که در اواخر دهه 30 هستیم ، فقط حدود 300000 باقی مانده است. این بدان معنی است که شانس یک زن در اوایل دهه 40 باردار شدن بسیار ناچیز است ، اگرچه به هیچ وجه غیرممکن نیست. زنان بالای 44 سال هر ماه کمتر از 5 درصد احتمال بارداری دارند. باروری در زنان بین 40 تا 45 سال به میزان 95 درصد کاهش می یابد اما احتمال آن صفر نیست پس بهتر از از کاندوم استفاده شود.

چه زمانی باید از کاندوم استفاده کرد؟

 

انواع کاندوم

انواع مختلفی از کاندوم های مردانه وجود دارد ، از جمله:
لاتکس ، پلاستیک و کاندوم های طبیعی .
بیشتر مردان از کاندوم ساخته شده از لاتکس استفاده می کنند. اگر نسبت به آن ماده حساسیت دارید ، می توانید از پلاستیک ساخته شده استفاده کنید: پلی اورتان یا پلی اورتان. کاندوم های لاتکس و پلاستیک می توانند شما را در برابر هر نوع جنسی – واژینال ، دهانی و مقعدی محافظت کنند.

کاندوم طبیعی یا بره از مواد ساخته شده از روده بره ساخته می شود. آنها از بارداری جلوگیری می کنند ، اما مانند پوست انسان ، دهانه های ریز دارند. این بدان معناست که آنها شما را از بیماریهای ضد عفونی کننده محافظت نمی کنند.
روغن کاری شده
روغن کاری ، یا lubrication ، یک پوشش نازک از مایع روی کاندوم است. این می تواند از درد و سوزش در هنگام رابطه جنسی جلوگیری کند و می تواند به جلوگیری از شکستن کاندوم کمک کند. اگر کالایی خریداری کنید که قبلاً آن را حباب نکند ، احتمالاً می خواهید مقداری مکعب اضافه کنید تا رابطه جنسی راحت تر شود.
اسپرم کشی

ژل پلونکس S4 POLONEX ( تاخیری آقایان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *