مطالب کاندومی

کاندوم تاخیری بهتره یا اسپری تاخیری؟ و میزان اثر بخشی آن

میزان اثر بخشی کاندوم تاخیری بهتر است یا اسپری آن ؟

کاندوم تاخیری بهتره یا اسپری تاخیری؟ این سوال در ظاهر ساده نیاز به بررسی تمام جوانب عوارض و مزایای استفاده از کاندوم تاخیری و اسپری تاخیری دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی موضوع و رسیدن به یک جمع بندی در این زمینه برسیم. در آخر مقاله یافته ها به صورت خلاصه آورده شده اند. برای مطرح کردن تجربه شخصی خود و طرح سوال در خصوص مسئله “کاندوم تاخیری بهتره یا اسپری تاخیری” می توانید به بخش نظرات در انتهای مطلب مراجعه نمایید

 

مشکل زود انزالی

زود انزالی از مشکلات عمده مردان در آمیزش جنسی و از دلایل مهم اختلافات زناشویی میباشد. در برخی آمارها اعلام شده که تا 75  درصد مردان از این مشکل رنج میبرند. این اختلال علاوه بر ایجاد عدم رضایت در شریک جنسی، اعتماد به نفس در مردان را کاهش داده و به مرور در تمام ابعاد زندگی مشترک تاثیر منفی میگذارد.

درمان های زیادی برای این اختلال توسط متخصصین مطرح شده است که از در دسترس ترین و با کمترین عوارض جانبی این موارد:

استفاده از اسپری های تاخیری است که مکانیزم عملکرد این اسپری ها بدین صورت است که با ایجاد بی حسی موضعی بوسیله ماده تاخیری بنزوکائین یا لیدوکائین در سلول های عصبی سر آلت تناسلی آقایان تا یک زمان مشخص، از انزال جلوگیری کرده و این امکان را به زوجین میدهد که رابطه جنسی طولانی تری داشته باشند.

اسپری های تاخیری

عمده اسپری های تاخیری موجود در بازار حاوی 10 درصد لیدوکائین است که ماده ای بی خطر، بدون بو و غیر سمی است و میتوان از آن همراه با انواع کاندوم ها استفاده کرد. از نظر بالینی تاثیر سریع و موثر این محصول در جلوگیری از زود انزالی و طولانی شدن رابطه لذت بخش جنسی تا 6 برابر زمان معمول اثبات شده است.

کاندوم تاخیری بهتره یا اسپری تاخیری؟چگونگی استفاده از اسپری تاخیری

قبل از هر کاری و برای جذب پوستی بهتر لیدوکائین موجود در اسپری، آلت جنسی خود را با شوینده مناسب شسته و خشک کنید. سپس افشانه تاخیری را تکان داده و سه مرتبه و بیشتر روی سر آلت و تنه اصلی آن در هنگام نعوظ کامل اسپری کنید. اسپری کردن بیش از 10 مرتبه به هیچ عنوان توصیه نمیشود. بین 5 تا 10 دقیقه زمان برای تاثیر اسپری نیاز است و این زمان در افراد مختلف متفاوت می باشد.

به دلیل پرشدن افشانه تاخیری با هوای فشرده و الکل، هنگام استعمال اسپری امکان احساس گرم شدن و یا سوزش ناحیه استفاده شده وجود دارد .

ژل های تاخیری که حاوی 2درصد لیدوکائین هستند توصیه میشود. بعد از حدود 10 دقیقه که اسپری کاملا اثر کرد، آلت مردانه شدیدا سفت و کمی بزرگتر میشود و میتوان از کاندوم هم استفاده کرد.

نکات مهم در استفاده از اسپری تاخیری

در استفاده از اسپری تاخیری به توصیه های زیر توجه کنید:

  • این اسپری ها برای زنان بی خطر بوده و در رابطه واژنی قابل استفاده هستند.
  • استفاده از اسپری برای رابطه دهانی امکانپذیر بوده و دوزهای پایین اسپری (تعداد دفعات پایین فشردن افشانه) پیشنهاد میشود.
  • این محصول مجوزهای لازم را برای فروش بدون نسخه پزشک از بازار دارا می باشد، اما در صورت حساسیت و ایجاد سوزش و خارش شدید حتما با پزشک مشورت شود. همچنین اگر دارای بیماری های آمیزشی یا بیماری های زمینه ای هستید، مجددا نظر پزشک خود را جویا شوید.
  • در شروع استفاده از اسپری تاخیری دوزهای کم در حد یک مرتبه اسپری کردن روی آلت پیشنهاد میشود. البته این مورد در افراد مختلف متفاوت است و در صورتی که پس از گذشت 10 دقیقه از استعمال، آلت شما بی حس نشده بود یک مرتبه دیگر از اسپری استفاده کنید.
  • پیدا کردن نقطه مناسب برای اسپری کردن روی آلت نکته مهمی است و آن نقطه حساس ترین قسمت آلت تناسلی است و نیاز نیست تمام آلت خود را اسپری کنید.
  • دقت کنید که روی محل های زخم شده از اسپری استفاده نکنید.

کاندوم تاخیری بهتره یا اسپری تاخیری؟

 

شما در حال خواندن مقاله کاندوم تاخیری بهتر است یا اسپری هستید، برای ثبت نظر و طرح سوال می توانید از بخش نظرات در پایین این صفحه استفاده نمایید. در ادامه به سوالات متداول کاربران در مورد استفاده از اسپری تاخیری و پاسخ به آن ها میپردازیم:

سوال: اسپری های تاخیری تا چه میزان انزال را بعد از شروع رابطه به تاخیر میندازند؟

پارامترهای زیادی روی طول زمان انزال موثر هستند. بنابراین افزایش این زمان به فیزیولوژی، میزان حساسیت آلت، استرس، استقامت بدنی و غیره بستگی دارد. به طور کلی، مردان حدود 5 و نیم دقیقه بعد از شروع رابطه جنسی به انزال میرسند. تاثیر اسپری تاخیری به این صورت است که برای مثال اگر شما بدون استفاده از ماده تاخیری بعد از این زمان به انزال میرسید، با استفاده از اسپری این زمان به بیش از 8 دقیقه افزایش پیدا میکند. لازم به ذکر است که بعد از استعمال اسپری تاخیری تا حدود یک ساعت تاثیر خود را حفظ میکند و زمان اعلام شده در مثال مربوط به تاخیر در انزال و خروج منی بعد از دخول است.

سوال: آیا استفاده از اسپری تاخیری برای رابطه با خانم های باردار و یا افرادی که تصمیم به بارداری دارند ضرر دارد؟

استفاده از این محصول برای چنین موقعیت هایی پیشنهاد نمیشود. زیرا ماده موثره اسپری تاخیری یعنی لیدوکائین برای این منظور نامطئن اعلام شده و ممکن است روی اسپرم مردان و نطفه اثر منفی داشته باشد.

سوال: چند مرتبه در یک روز میتوان از این محصول استفاده کرد؟

حداقل زمان مورد نیاز برای استفاده مجدد از اسپری تاخیری 4 ساعت بوده و حداکثر تعداد استفاده از اسپری در 24 ساعت 20 مرتبه پیشنهاد شده است. البته این مقادیر در برندهای مختلف متفاوت است. برخی برندها تعداد حداکثر 9 اسپری در 24 ساعت را پیشنهاد داده اند.

 

سوال: آیا اسپری تاخیری روی لباس ایجاد لکه میکند؟

به دلیل حلالیت مواد تشکیل دهنده این مصول در آب، هر لکه ای که روی لباس و رختخواب به وسیله اسپری ایجاد شود به آسانی قابل شستشو بوده و هیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

سوال: میزان تاثیر استفاده از اسپری تاخیری هنگام دوش گرفتن و یا داخل وان حمام به چه میزان است؟

به دلیل حلال در آب بودن این محصول، در هنگام دوش گرفتن و یا داخل وان حمام بودن شسته میشود. با این حال، با رعایت شروطی میتوان از آن در موقعیت های ذکر شده استفاده کرد.

  • بعد از استعمال اسپری 10 دقیقه صبر کنید تا ماده تاخیری جذب پوست شده و عملکرد خود را داشته باشد. بعد از طی این زمان میتوانید به حمام رفته و رابطه خود را شروع کنید.

سوال: آیا این محصول میتواند توسط خانم ها استفاده شود؟

خیر. اسپری تاخیری فقط برای آقایان تولید شده و نبایستی خانم ها از آن استفاده کنند.

سوال: عوارض جانبی اسپری تاخیری چیست؟

این محصول به طور کلی برای آقایان ایمن است، اما همانند داروها ممکن است یکسری عوارض جانبی مانند سوزش و خارش برای کسانی که نسبت به مواد موثره آن حساسیت دارند، ایجاد کند. گاهی اوقات این عوارض برای خانم ها هم ایجاد دردسر میکند. اگر هنگام استفاده از این محصول با چنین نشانه هایی روبرو شدید،  به سرعت استعمال آن را متوقف کرده و تمام اندام خود را با آب زیاد بشویید.

سوال: آیا اسپری های تاخیری برای محیط زیست مضر هستند؟

خیر. این اسپری ها با سرعت زیاد روی محل مورد نظر پاشیده شده و به هیچ عنوان ضرری برای محیط زیست ندارند. عمده محصولات این رده موجود در بازار با استانداردهای دوستدار محیط زیست تولید شده اند.

سوال: آیا امکان ایجاد حساسیت در شریک جنسی در هنگام استعمال اسپری تاخیری وجود دارد؟

به هیچ عنوان. استعمال اسپری توسط آقایان هیچ تاثیری روی حساسیت خانم ها نداشته و لذت رابطه جنسی را کاهش نمیدهد  هیچ بی حسی در خانم ها ایجاد نمیکند. البته پیشنهاد میشود که قبل از عمل دخول، آقایان آلت خود را با دستمال یا پارچه پاک کنند .

کاندوم های تاخیری که علاوه بر ایفای نقش متداول کاندوم، به دلیل دارا بودن ماده موثره برای ایجاد تاخیر در انزال، یک محصول مطلوب در بین کاربران بوده است میرویم و به سوال کاندوم تاخیری بهتر است یا اسپری پاسخ خواهیم داد.

کاندوم های تاخیری

کاندوم های تاخیری، به مردان کمک میکنند تا رابطه جنسی طولانی تری را با شریک جنسی خود داشته باشند . کاندوم های تاخیری اغلب شامل یک ژل یا کرم حاوی بنزوکائین یا لیدوکائین هستند که به عنوان یک ماده شیمیایی بی حس کننده شناخته میشود .

این محصول نیز یک وسیله محبوب در مردان زود انزال است که کمک میکند رابطه ای طولانی تر را تجربه کنند و دیرتر به زمان انزال برسند و برای شریک جنسی آن ها موهبتی است که رابطه جنسی طولانی تری را نسبت به زمانی که بدون چنین محصولی  نزدیکی دارند، تجربه کنند.  با این کار طرفین از رابطه خود لذت بیشتری را تجربه کرده و ارگاسم شدیدتری برای خانم ها اتفاق بیفتد.

کاندوم های تاخیری پرطرفدار

این محصول طرفداران زیادی را دارد و شرکت های معروف تولید کننده کاندوم، سبد متنوعی از این محصولات را به بازار عرضه میکنند. از جمله معروف ترین برندهای جهانی میتوان به شرکت Durex با محصول Extra Time  و شرکت TROJAN  اشاره کرد. در بازار ایران نیز محصولاتی مانند Master 3 in 1, double pomegranate, Ice & Fire, Cactus, Double Delay از شرکت کدکس و کاندوم تاخیری minutes 45 و  Hot Time شرکت کاپوت از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. به طور متوسط بنابر نوع ماده تاخیری موثر استفاده شده در کاندوم، زمان موثر بودن این محصولات بین 20 تا 45 دقیقه می باشد . در مورد ایمن بودن این مواد در بخش اسپری تاخیری به تفصیل صحبت شده است.

مواد موثره تاخیری موجود در بازار به دو دسته حاوی بنزوکائین و حاوی لیدو کائین تقسیم بندی میشوند. کاندوم های با ماده موثره بنزوکائین در قسمت داخلی خود ماده ای شبیه ژل را دارند که با گرمای بدن آب شده و به پوست آلت نفوذ میکند. این نوع از کاندوم های تاخیری حاوی  5 درصد ماده موثره بنزوکائین هستند و دارای مزایایی به شرح زیر هستند:

مزایا:

  • افزایش مدت زمان رابطه جنسی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • جلوگیری از بارداری ناخواسته و بیماری های مقاربتی
  • استفاده آسان و در دسترس بودن
  • عدم وجود بو و رنگ
  • عدم ایجاد بی حسی در واژن خانم ها

عوارض:

  • ایجاد مشکلات نعوذ در برخی آقایان
  • در صورت استفاده مکرر و طولانی ممکن است ایجاد بی حسی در ناحیه آلت تناسلی کند
  • عدم پخش یکنواخت روی آلت

در کاندوم های حاوی ماده لیدوکائین، مزایا و معایب همانند کاندوم های حاوی بنزوکائین است . تفاوت عمده این دو دسته در موثرتر بودن لیدوکائین نسبت به بنزوکائین در ایجاد بی حسی و به تبع آن زمان انزال طولانی تر است . این نوع کاندوم برای مردانی توصیه میشود که زودانزالی شدیدتری دارند.

 

برگرفته از :Premature ejaculation 

پکیج عیدانه شماره 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *