مطالب کاندومی

کاندوم دهانی یا کاندوم اورال چیست؟ و چگونه باید از آن استفاده کنیم؟

آشنایی با کاندوم دهانی

کاندوم دهانی ، تمایلات و فانتزی های جنسی هر فردی متفاوت است.این تفاوت ها باعث شده است تا راه های متفاوتی برای لذت بردن و رسیدن به نقطه اوج لذت جنسی وجود داشته باشد.یکی از این راه ها رابطه دهانی یا همان رابطه اورال است.اگر بخواهیم تعریفی برای رابطه اورال داشته باشیم, به رابطه ای گفته میشود که در آن زن و مرد از لب و دهان خود برای تحریک آلت جنسی همسر خود استفاده میکند.این نوع از رابطه در میان زوجین متعارف بوده و امری عادی میباشد.اما در این میان برخی از زوجین نیز هستند که علاقه ای به این نوع از رابطه نداشته و از آن لذت نمیبرند.

برخی از آنها به دلایل وسواسی که دارند یا نگرانی در مورد مسائل بهداشتی به این نوع رابطه میلی ندارند.البته در این میان افرادی هستند که این کار را خلاف شرع دانسته و از انجام آن خودداری میکنند هرچند که از دید دین اسلام این رابطه در صورتی که منجر به ورود ترشحات آلت جنسی به دهان نشود ایرادی ندارد.

این لیستی از بیماری های جنسی میباشد که امکان ابتلا به آنها در رابطه دهانی وجود دارد.هرچند که پیشرفت های پزشکی و بهداشتی در این روزها باعث جلوگیری از بسیاری از بیماری میشود.از راه های پیشگیری از این بیماریها میتوان به استفاده از ژل های شستشوی بهداشتی برای بانوان و فوم های شستشوی بهداشتی برای آقایان نام برد.با استفاده از این ژل ها و فوم ها باید ناحیه تناسلی را قبل از رابطه جنسی شستشو دهید تا از بیماری های احتمالی پیشگیری نمایید.

آشنایی با کاندوم دهانی یا oral condom

راه دیگری که برای پیشگیری از بیماری های جنسی در رابطه دهانی وجود دارد استفاده از کاندوم دهانی یا اورال کاندوم میباشد.کاندوم دهانی محصولی است که نام آن نسبت به انواع کاندوم های دیگر کمتر شنیده شده است.این نوع از کاندوم به دو دسته کاندوم دهانی مردانه و کاندوم دهانی زنانه تقسیم میشود.دقت کنید که کاندوم دهانی یک کالای تبلیغاتی یا بی فایده نیست.در صورتی که امکان میدهید که شریک جنسی شما دارای بیماری جنسی یا عفونت های جنسی میباشد در استفاده از آن تردید نکنید.زیرا بیماری ها و عفونت های جنسی میتواند زندگی جنسی و عاطفی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.در ادامه تصاویری از انواع کاندوم دهانی مردانه و زنانه را مشاهده خواهید کرد.همچنین نکاتی را در زمینه استفاده از کاندوم دهانی خواهید آموخت.

کاندوم دهانی یا کاندوم اورال چیست؟

نکاتی برای استفاده از کاندوم دهانی و نحوه استفاده از اورال کاندوم

  • دقت کنید برای رابطه دهانی از کاندوم مخصوص به این کار استفاده نمایید.
  • در صورت در دسترس نبودن کاندوم دهانی میتوانید با استفاده از کاندوم های معمولی یک کاندوم دهانی درست کنید.
  • استفاده از کاندوم های رنگی یا کاندوم های آغشته مواد روان کننده یا تاخیری اصلا توصیه نمیشود.
  • برای ساخت کاندوم دهانی با استفاده از کاندوم های معمول, بهترین انتخاب کاندوم های ساده یا کلاسیک میباشد.

چگونه کاندوم زبانی انتخاب کنیم؟

انتخاب کاندوم زبانی تقریبا جزء محدودترین انتخاب‌هاست. با این حال، گزینه‌های دیگری به منزله رابطه جنسی دهانی وجود دارند که از آن‌ها باید به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. کاندوم لاتکس یا پلی اورتان
  2. سدهای دهانی که مربعی نازک از لاتکس هستند
  3. پوشش پلاستیکی

در اینجا چند نکته به منزله راهنمایی در انتخاب کاندوم زبانی وجود دارد:

از کاندوم بدون روان کننده استفاده کنید

اگر قصد دارید تا از کاندوم‌های سنتی به منظور رابطه جنسی دهانی استفاده کنید، کاندوم‌های بدون روان کننده مناسب هستند.

با این حال که استفاده از کاندوم‌های روان کننده تاخیری و کاندوم‌های اسپرم کش حاوی نونوکسینول-۹ متداول است اما باعث سوزش و بی‌ حسی زبان می‌شود.

کاندوم طعم دار امتحان کنید

در حال حاضر، انواع کاندوم‌های طعم دار در بسیاری از وبسایت‌ها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ یافت می‌شود و تقریبا هیچگونه محدودیت در انتخاب آن‌ها وجود ندارد. با وجود این، اگر قصد دارید از کاندوم طعم دار به عنوان کاندوم زبانی برای رابطه جنسی دهانی استفاده نمائید، حتما مشخصات روی بسته بندی را مطالعه کنید. زیرا برخی از کاندوم‌های طعم دار جدید برای روابط جنسی امن طبقه بندی نشده‌اند. بنابراین، به دنبال کاندوم‌های محافظ در برابر بیماری‌های آمیزشی باشید.

کاندوم دهانی یا کاندوم اورال چیست؟کاندوم روان کننده طعم دار را تجربه کنید

اگر قصد دارید تا از کاندوم زبانی استفاده کنید اما در انتخابتان با محدودیت مواجه هستید، شما قادر هستید تا از کاندوم روان کننده طعم دار استفاده نمائید. اگر قصد دارید از این نوع کاندوم سنتی برای مقاربت جنسی استفاده کنید، از ایمن بودن آن  اطمینان حاصل نمائید. برخی از انواع کاندوم‌های روان کننده مبتنی بر روغن ایمن نبوده و به سلامت کاندوم آسیب می‌رسانند.

هرگز از روغن‌ها به همراه کاندوم زبانی استفاده نکنید

برخی از زوجین بر این باورند که حین روابط جنسی دهانی استفاده از محصولات خوراکی بعضا لذت مقاربت جنسی را افزایش می‌دهد. اگرچه استفاده از محصولات خوراکی مبتنی بر روغن به عنوان روان کننده طعم دار گزینه وسوسه کننده‌ای است اما هرگز ایده ایمنی نیست!

ممکن است به این فکر بیافتید که به یخچال سرک بکشید و تصور کنید استفاده از سیروپ‌ها و یا سایر محصولات روغنی روان کننده امن و لذت بخش هستند. این در حالی است که مواد خوراکی مبتنی بر روغن باعث آسیب به ساختار کاندوم شده و ایمن بودن آن را به معرض خطر می‌کشاند.

این موضوع نه تنها در مقاربت جنسی بلکه در رابطه جنسی دهانی موثر بوده و سلامت کاندوم زبانی شما را به خطر می‌اندازد.

تاریخ انقضای کاندوم زبانی را بررسی کنید

اگرچه کاندوم‌ زبانی و لوبریکانت‌ها (روان کننده‌ها) دارای ماندگاری طولانی هستند اما با این حال، حین خرید از تاریخ انقضای آن اطمینان حاصل کنید و از محصولات منقضی شده استفاده نکنید.

چگونه از کاندوم به منظور محافظت از زبان و دهان استفاده کنیم؟

استفاده از کاندوم یکی از شیوه‌های مناسب پیشگیری از گسترش بیماری‌های آمیزشی بالاخص ایدز می‌باشد. از این رو، طرز استفاده کاندوم بسیار حائز اهمیت می‌باشد. زیرا بدون در نظر گرفتن طرز استفاده کاندوم تقریبا بلااستفاده بوده و چندان ایمن به نظر نمی‌رسد.

 

نحوه استفاده از روان کننده

افزودن لوبریکانت‌ها و یا روان کننده‌ها پیش از استفاده کاندوم یا سد دهانی می‌تواند باعث افزایش حساسیت شود. برای رابطه جنسی دهانی، پیش از اعمال کاندوم یک یا دو قطره لوبریکانت روی آلت تناسلی بچکانید. حین استفاده کاندوم از روان کننده مبتنی بر آب یا سیلیکون بهره ببرید. سپس کاندوم و یا سد دهانی را روی مهبل (واژن) یا مقعد قرار بدهید.

به طور کلی، کاندوم زبانی نوعی کاندوم بوده که با وجود کمیاب‌تر بودن همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتی اگر کاندوم زبانی در دسترس نباشد، به شیوه‌های فوق می‌توان از خود و شریک جنسی‌تان حین برقراری رابطه جنسی مراقبت کنید.

کاندوم نوبل ناچ کدکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *