مطالب کاندومی

کجی آلت تناسلی ; علت و درمان کجی آلت تناسلی در مردان

 

به طور طبیعی آلت تناسلی مردان در هنگام نعوظ، کاملا مستقیم بوده و به سمت خاصی انحناء ندارد. اما بعضی از آقایان از کجی آلت تناسلی در حین نعوظ شکایت دارند که در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

علل کج بودن آلت تناسلی مردان

علت اصلی این بیماری مردان هنوز به طور دقیق مشخص نیست. بسیاری از دانشمندان، تشکیل پلاک فیبری حاصل از ضربه که باعث خونریزی داخلی در آلت تناسلی مردان می شود را عامل اصلی کج بودن آلت تناسلی مردان می دانند. گرچه ممکن است مردان اصلا متوجه آسیب یا ضربه وارده به آلت تناسلی خود نشوند.

گاهی کج بودن آلت تناسلی در اثر گذر زمان ایجاد می شود که ممکن است به ژنتیک مرتبط باشد. در برخی مردان، آسیب جسمی و ژنتیک به صورت همزمان، عامل کجی آلت تناسلی هستند. بیماری پیرونی همچنین می تواند در اثر عوارض جانبی برخی از داروها ایجاد گردد، اما هنوز هیچ مدرک ثابت شده ای برای نشان دادن تاثیر این داروها در این مورد وجود ندارد.

 کجی آلت تناسلی مادرزادی

کجی مادرزادی آلت تناسلی یک بیماری نسبتا شایع است و حدود ده درصد مردان را گرفتار می کند. این مشکل بیشتر به علت متقارن نبودن اجسام غاری و اسفنجی بوده و به نسبت پیش آگهی (آینده) مناسبی دارد.

انحراف می تواند به یک سمت و یا ترکیبی (مثلا انحراف همزمان به پایین و چپ) باشد، گرچه در این نوع کجی انحراف بیشتر به سمت چپ می باشد. قابل توجه است که در این نوع کجی اغلب افراد دچار مشکل مقاربت نمی شوند و تنها ۱ تا ۲ درصد افراد کجی شدید با زاویه های زیاد دارند.

 علت و درمان کجی آلت تناسلی در مردانکجی آلت تناسلی اکتسابی

در این بیماری  فرد از ابتدا دچار مشکل نبوده و بعدا به یک علتی، دچار کجی آلت می شود که به بررسی این علل می پردازیم. بیشتر کجی های آلت تناسلی اکتسابی به علت پلاک پیرونی بوده است. از علل دیگر این بیماری می توان به ضربه به آلت و شکستگی آلت، هیپوسپادیازیس و … اشاره کرد.

بیماری پیرونی

نوعی بیماری اکتسابی آلت تناسلی مردانه بوده که موجب انحراف و کوتاهی آلت می‌ شود. این بیماری به علت تشکیل بافت فیبری (لیفی) در داخل جسم غاری آلت (تونیکا آلبوژینه آ) ایجاد می‌شود.

در بیماری پیرونی که حدود پنج درصد مردان را درگیر می‌سازد، بافت همبندی در .داخل بافت .نرم پنیس (آلت) ایجاد می‌شود و موجب اختلال در نعوظ، انحنای آلت، درد و کوتاهی پنیس می‌شود.

علت اصلی بیماری مشخص نیست ولی وارد شدن ضربه به آلت تناسلی در حالت نعوظ را در ایجاد آن مؤثر می‌دانند. از دیگر عوامل موثر در بیماری زایی پیرونی می توان به رسوب کلسیم در بافت اسفنجی آلت اشاره کرد. گرچه این رسوب کلسیم هیچ ارتباطی به سطح کلسیم خون ندارد.

از علائم این بیماری می توان به احساس. سفتی در تنه ی آلت تناسلی، درد آلت در هنگام نعوظ، کوتاهی آلت، اختلاف در قطر آلت و … اشاره کرد. قابل ذکر است که این بیماری در افراد دیابتی، افراد مبتلا به فشار خون و مشکلات قلبی عروقی بیشتر دیده می شود.

هیپوسپادیازیس

یک نقص مادرزادی در پیشابراه است که سوراخ خارجی پیشابراه .قبل از کلاهک آلت (گلنس) و در سطح تحتانی آلت قرار دارد. در این بیماری گاهی کجی آلت تناسلی نیز دیده می شود که خمیدگی اغلب در نوک آلت و به سمت پایین است.

شکستگی آلت تناسلی

هرگونه آسیب و ضربه می تواند باعث ایجاد خونریزی و بعد .از آن تشکیل فیبروز در آلت شود، که در نهایت می تواند منجر به کجی آلت تناسلی شود. استمناء محکم و روابط جنسی خشن، از علل این شکستگی ها است که اگر به موقع درمان نشوند باعث ایجاد کجی می شوند.

علت و درمان کجی آلت تناسلی در مردان

درمان کجی آلت تناسلی

درمان کجی آلت تناسلی بیشتر به روش جراحی است اما روش های غیر جراحی نیز دارد. برای درمان کجی این بیماری ، روش درمان را با توجه به شرایط بیمار انتخاب می کنیم.

در ابتدا این سوال پیش می آید که، عمل جراحی مناسب چه افرادی است؟

در افرادی که انحنای بیشتر از ۳۰ درجه دارند، افرادی که در روابط. جنسی مشکل دارند یا کسانی که از نظر زیبایی اذیت می شوند روش جراحی انتخاب می شود که خود چند نوع مختلف دارد، از جمله: بریدن و برداشتن قسمت هائی از پوشش اجسام غاری، استفاده از پیوند در طرف مقابل کجی، چین دادن پوشش اجسام غاری و ….

ساده ترین و کم عارضه ترین روش جراحی برای کجی آلت تناسلی روش plication (چین دار کردن سمت مقابل انحراف) است. عمل فوق تحت بی حسی موضعی ( بدون نیاز به بی هوشی عمومی)، به صورت سرپایی و بدون نیاز به بستری شبانه در بیمارستان است.

درمان های غیر جراحی کجی آلت تناسلی

روش های غیر جراحی درمان این بیماری بیشتر در افرادی انجام می شود که به تازگی دچار این. مشکل شده اند و مشکل آنها حاد می باشد. از روش های غیر جراحی می توان به مصرف دارو، تزریق داخل موضع و درمان های موضعی اشاره کرد.

درمان های غیر جراحی در فاز مزمن و ثبات یافته بیماری موثر نیستند. توسط انجمن پزشکی اروپا، هیچ داروی مشخصی برای درمان بیماری .پیرونی تائید نشده است و فقط داروی potassium para-aminobenzoate یا همان (Potaba) توسط FDA آمریکا برای درمان بیماری پیرونی ، احتمالا موثر و مفید شناخته شده است .

در هر صورت این دارو باید توسط پزشک تجویز شود ، چرا که استفاده خودسرانه هرگونه دارویی ، عوارض جدی را می تواند در پی داشته باشد.

درمان های خوراکی جهت تصحیح کجی آلت شامل ویتامین E، تاموکسی فیلین و کلشی سین می باشند. درمان تزریق کجی آلت شامل استرویید، وراپامیل و کلاژن می باشد.

از مثال های دیگر درمان دارویی کجی آلت تناسلی می توان به (potassium para-aminobenzoat (Potaba برای درمان پیرونی اشاره کرد. قابل ذکر است که درمان قطعی  درمان جراحی می‌باشد و این مزیت درمان جراحی نسبت به درمان خوراکی است.

برگرفته از : Is it normal to have a curved penis

دستگاه افزایش سایز اکستندر مگنت دار (لارجر باکس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *