روابط زناشویی

ارتباط بین رابطه جنسی در دوران آشنایی و رضایت زناشویی

ارتباط بین رابطه جنسی در دوران آشنایی و رضایت زناشویی:

ممکن است برای برخی از زوج‌ها، رابطه جنسی قبل از ازدواج بسیار شایع باشد، اما در یک تحقیق جدید نشان داده شده است زوج‌هایی که تا زمان ازدواج صبر می‌کنند نسبت به زوج‌هایی که قبل از ازدواج خود رابطه جنسی دارند، از کیفیت رابطه جنسی، رضایت بیشتری نیز دارند.

علاوه بر این، طبق این تحقیق که در مجله روانشناسی خانواده منتشر شده است، زوج هایی که رابطه جنسی را تا شب عروسی خود به تعویق می اندازند، نسبت به زوج هایی که رابطه جنسی قبل از ازدواج دارند،روابط پایدارتر و شادتری نیز دارند.

این تحقیق شامل 2035 شرکت کننده متاهل بوده که در ارزیابی آنلاین ازدواج به نام “RELATE” بوده اند، طبق این تحقیق، افرادی که تا زمان ازدواج صبر کردند:

  • کیفیت رابطه جنسی، 15 درصد بالاتر از افرادی است که رابطه جنسی قبل از ازدواج داشتند.
  • صمیمیت و پایداری رابطه 22 درصد بالاتر ارزیابی شده است.
  • رضایت از روابط خود را 20 درصد بیشتر ارزیابی کردند.

این مزایا برای زوج هایی که قبل از ازدواج، رابطه جنسی داشته اند، تقریباً نصف این درصد بوده است.

توسعه مهارت های ارتباطی:

و همچنین در این تحقیق متوجه شده ایم افرادی که تا زمان ازدواج صبر کردند از رابطه جنسی خود راضی تر بودند.

زوج‌ها در صورت صبر کردن، رضایت و کیفیت جنسی بیشتری را گزارش کرده اند، زیرا به جای اینکه وقت خود را صرف سکس کنند، با همدیگر بیشتر گفتگو میکنند و همچنین شناخت بیشتری بهم پیدا میکنند و مهارت‌های لازم برای یک زندگی شاد و خوب را در خود توسعه میدهند.

صبر کردن برای رابطه جنسی به شما کمک می کند تا فرآیندهای ارتباطی بهتری را شکل دهید و این به بهبود صمیمت، پایداری و رضایت طولانی مدت از رابطه کمک می کند.

ارتباط بین رابطه جنسی در دوران آشنایی و رضایت زناشویی

محققان می گویند، که “اگر صبرکنید و بعد از ازدواج وارد رابطه جنسی شوید، کیفیت جنسی، ارتباط رابطه، رضایت از رابطه و صمیمیت در رابطه در ازدواج بیشتر میشود…”

صبر کردن برای رابطه جنسی نیز برای زوج‌ها سودمند است، زیرا زوجین ارتباطات و تعهد را به‌عنوان پایه‌ای برای جذب یکدیگر در اولویت قرار میدهند. این به زوج‌ها پایه و اساس متفاوتی نسبت به زوج‌هایی می‌دهد که رابطه‌شان را بر اساس جذابیت فیزیکی و ارضای جنسی بنا می‌کنند. این تفاوت به ویژه از آنجایی که زوج ها به طور طبیعی از یک دوره اولیه “جذابیت و هیجان شدید” عبور می کنند و وارد رابطه ای می شوند که بیشتر با “همراهی و مشارکت” مشخص می شود، بسیار مهم است. زوج هایی که خیلی زود وارد عمل میشوند، یعنی در ابتدای رابطه، سکس را در اولویت قرار می دهند، اغلب وقتی صحبت از ویژگی هایی میشود که باعث ایجاد روابط شده است، رابطه خود را توسعه نیافته می بینند و همچنین توانایی کمتری برای مدیریت تفاوت‌ها و تعارض‌ها با یکدیگر دارند.

صبر کردن برای رابطه جنسی به زوج ها این امکان را می دهد تا بر جنبه های عاطفی رابطه خود متمرکز شوند و آنها را ارزیابی کنند.

ارزش صبر کردن برای رابطه جنسی، برای زوج های متعهد که به ازدواج فکر میکنند زمانی بهتر درک می شود که، زوج ها به این نتیجه برسند که صمیمیت عاطفی پایه و اساس صمیمیت جنسی در یک ازدواج سالم است.

صمیمیت عاطفی در یک رابطه زمانی وجود دارد که دو نفر احساس امنیت، حمایت، اعتماد، راحتی را با یکدیگر تجربه کنند. صبر کردن برای رابطه جنسی به زوج ها این اجازه را می دهد تا بر جنبه های عاطفی رابطه خود تمرکز کرده و آنها را ارزیابی کنند.

متاسفانه فرهنگ کنونی دوستیابی اغلب تأکید می کند که دو نفر قبل از تعهد به یکدیگر باید “رابطه جنسی” داشته باشند. این نوع روش اغلب به عنوان یک ویژگی ضروری برای افراد ذکر شده است. زوج‌هایی که قبل از ازدواج رابطه جنسی نیز دارند، اغلب خود را در معرض رابطه‌ای قرار می‌دهند که در آینده آنها را راضی نمی‌کند ، بنابراین احتمال نارضایتی زناشویی افزایش می‌یابد. درگیری شدن با رابطه جنسی ممکن است به درگیری های عاطفی ناسالم منجر شود که پایان دادن به یک رابطه بد را دشوار می کند.

آیا با فردی که از همان اوایل رابطه بحث های جنسی میکنند رابطه‌مان را قطع کنیم یا خیر؟

قطعاً فردی که در همان اوایل رابطه صحبت های جنسی را شروع میکند . باید حد و مرزهای خود را به روشنی برای طرف مقابل ترسیم کنیم اصولا فردی که از همان ابتدا شروع به صحبت در مورد مسائل جنسی می کند مشکوک است و بهتر است با دقت تمام مواضع خود را بیان کنید و به او بگویید در این مرحله از آشنایی دو طرف زمان مناسبی برای طرح اینگونه مسائل نیست .

رابطه جنسی قبل از ازدواج چه فرقی با رابطه جنسی بعد از ازدواج دارد؟

رابطه جنسی قبل از ازدواج بسیار با رابطه عاشقانه پس از ازدواج تفاوت دارد. در رابطه های جنسی که پیش از ازدواج انجام می شود، هدف بیشتر ارضای نیاز جنسی، کنجکاوی و گاها هوس بازی است اما در رابطه جنسی پس از ازدواج هدف پیشبرد زندگی مشترک نیز به عنوان یکی از اهداف مهم اضافه می شود.

همچنین در روابط جنسی پس از ازدواج، تعهد، مسئولیت پذیری و تداوم بخشیدن به زندگی نیز اثر گذار هستند اما در روابط جنسی در دوران دوستی تعهد و الزام خاصی وجود ندارد و صرفا این کار با هدف سرگرمی و لذت بردن انجام می شود.

رابطه جنسی قدرت بالایی در وصل کردن دو نفر به هم دارد و جذابیت جنسی یا نیاز به تامین امنیت می‌تواند یک رابطه ناسالم را طولانی‌تر کند. ممکن است فرد حس کند در رابطه‌ای که با تمام وجود می‌خواهد، آن را به پایان برساند، گیر افتاده است و هیچ راه نجاتی ندارد. چنانچه رابطه جنسی وجود نداشته باشد، چون چنین نزدیکی قدرتمندی در سطح جسمی بین دو نفر برقرار نشده است، قطع پیوند عاطفی و جدا شدن از یکدیگر آسان‌تر خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *