محصولات بهداشتی, مراقبت و سلامتی

مزایای استفاده از روغن بدن ارگان اگرادو

معجزه روغن آرگان: فواید برای پوست و مو :

مزایای استفاده از روغن بدن ارگان اگرادو – درختان آرگان در منطقه ای نیمه بیابانی در جنوب غربی مراکش یافت می شوند و این درختان هسته های آرگان را تولید می کنند که برای تهیه روغن آرگان استفاده می شود. روغن آرگان به دلیل طعم غنی، عطر فوق‌العاده و فواید بسیاری که برای سلامتی دارد در صنعت آشپزی محبوبیت بسیاری دارد. در صنعت آشپزی این دانه ها معمولاً به آرامی برشته شده و شبیه به سایر روغن ها مانند کنجد و فندق است. روغن ارگان در صنعت آرایشی معمولاً رنگ روشن‌تری دارد و رایحه ملایم‌تری دارد و قرن‌هاست که برای مراقبت از پوست و مو استفاده می‌شود. روغن آرگان به طور سنتی به عنوان “طلای مایع” شناخته می شود زیرا حاوی ویتامین های A، E و C، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا 6 است که برای سلامت پوست و مو ضروری است و برای محافظت در برابر آسیب های محیطی و پیری زودرس استفاده می شود.

برای مطالعه مقاله ” روغن خراطین اصل ” برروی همین متن کلیک فرمایید.

کاربرد روغن آرگان :

  1. رشد مو : روغن آرگان زمانی که روی مو و پوست سر مالیده می‌شود، به طور طبیعی باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود. فنل‌های موجود در روغن به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کنند، در حالی که آنتی‌اکسیدان‌ها باعث تولید سلول‌ها می‌شوند که همگی منجر به رشد مو می‌شود. به سادگی روغن آرگان را روی پوست سر خود بمالید همچنین میتوانید به مژه ها و ابروهای خود بمالید تا مژه و ابروهای پرپشت داشته باشید.
  2. درمان شوره سر: روغن آرگان حاوی خواص درمانی بسیاری از جمله اسیدهای چرب ضروری و ویتامین ها است که پوست را عمیقا مرطوب و آبرسانی می کند و خشکی و خارش را کاهش می دهد. چند قطره از یک روغن مانند روغن درخت چای را مخلوط کرده و برای درمان شوره سر به طور مستقیم روی پوست سر خود بمالید.
  3. بافت مو ابریشمی: روغن آرگان معمولاً به عنوان ترمیم کننده و نرم کننده مو استفاده می شود. به باز شدن گره موها، درخشندگی و ایجاد بافت ابریشمی کمک می کند. چند قطره را روی موهای تمیز بزنید و بعد موهای خود را برس بزنید تا به طور یکنواخت این روغن در همجای موهایتان پخش شود .
  4. حفظ رنگ مو: یکی از مزایای منحصر به فرد روغن آرگان توانایی آن در کمک به حفظ رنگ طبیعی مو با کاهش تغییر رنگ مو ناشی از عوامل محیطی و افزایش سن است. روزانه چند قطره به موهای خود بزنید تا رنگ طبیعی آن حفظ شود .
  5. مرطوب کننده و جلوگیری از چین و چروک پوست: روغن آرگان پوست را عمیقا آبرسانی، مرطوب و تغذیه می کند تا خطوط و چین و چروک های ظریف را از بین ببرد، بافت پوست را سفت و محکم میکند و لکه های تیره و هایپرپیگمانتاسیون را کاهش میدهد. روزانه به تنهایی یا با افزودن به مرطوب کننده خود برای داشتن پوستی جوان و درخشان استفاده کنید.
  6. درمان پف چشم: روغن آرگان به عنوان یک کرم دور چشم استفاده میشود،این روغن می تواند به کاهش پف و التهاب کمک کند. به سادگی چند قطره را روی پلک های بالا و پایین خود بمالید و به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید.
  7. مرطوب کننده لب: روغن آرگان از آنجایی که سرشار از ویتامین های A و E است، یک مرطوب کننده و نرم کننده طبیعی برای لب ها است. اگر لب های شما ترک خورده یا پوسته پوسته شده است، روغن آرگان می تواند رطوبت و هیدراتاسیون را به لب های شما بازگرداند. برای درمان،  شبها هنگام خواب روی لب های خود بمالید.
  8. روغن اصلاح و بالم افترشیو: روغن آرگان را می توان زمان اصلاح و پس از اصلاح استفاده کرد. قبل از اصلاح، روغن آرگان را به پوست خود بمالید تا موها نرم شوند، که اصلاح را آسان تر می کند و به کاهش احتمال بریدگی پوست شما کمک می کند. پس از اصلاح، روغن را به صورت خود بمالید تا به ترمیم هرگونه بریدگی،شفاف شدن پوست و جلوگیری از تحریک و التهاب کمک کند.
  9. درمان آکنه: به عنوان یک درمان کننده آکنه، روغن آرگان یک روغن غیر کومدون زا است (روغن‌هایی با مولکول‌‌های کوچک‌تر بوده که قدرت جذب بالاتری در پوست دارند. منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه مناسب هستند). روغن آرگان را به صورت موضعی بمالید و چند قطره اسانس ضد باکتریایی را برای فواید بیشتر در مبارزه با آکنه به آن اضافه کنید.
  10. درمان خشکی پوست: از آنجایی که روغن آرگان سرشار از ویتامین E، اسید اولئیک و اسید لینولئیک است، یک مرطوب‌کننده عالی است که پوست خشک را عمیقاً مرطوب و آبرسانی می‌کند. برخلاف لوسیون‌ها، آرگان پوست خشک را از درون به بیرون درمان می‌کند تا بافت و ظاهری صاف و سالم داشته باشد.
  11. درمان اسکار: روغن آرگان سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است که می تواند با بازسازی سلول های جدید و جلوگیری از تجمع رادیکال های آزاد از ایجاد اسکار جلوگیری کند. همچنین می تواند به محو شدن اسکارهای موجود و هایپرپیگمانتاسیون کمک کند. برای بهترین نتیجه روزانه استفاده کنید.
  12. تقویت و ترمیم کننده ناخن: کم آبی علت اصلی ناخن های ضعیف و شکننده است. از آنجایی که روغن آرگان یک مرطوب‌کننده عالی است، که می‌تواند به تقویت ناخن‌ها و تشویق رشد سالم ناخن‌ها نیز کمک کند.
  13. رهایی از بیماری های رایج پوستی: روغن آرگان به طور طبیعی به تسکین علائم اگزما، درماتیت، پسوریازیس و بیماری های پوستی روزاسه کمک می کند. ویتامین E و خواص ضد التهابی طبیعی به تسکین پوست، کاهش التهاب و کمک به ترمیم سریع پوست کمک می کند. برای بهترین نتیجه، روزانه در مناطق آسیب دیده پوست خود استفاده کنید.

حالا که از خواص بینظیر روغن ارگان مطلع شده اید وقت آن رسیده است که به معرفی محصول روغن بدن ارگان اگرادو بپردازیم با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

برای خرید ” روغن بدن ارگان اگرادو ” از فروشگاه شبرنگ فمیلی برروی همین متن کلیک فرمایید.

روغن بدن ارگان اگرادو:

این روغن بدن پوست شما را ابریشمی و نرم نموده و با دارا بودن روغن آرگان موجود در این محصول و ویتامین E مرطوب کنندگی و لطافت خوشایندی را به پوست شما هدیه می دهد. همچنین این محصول برای ماساژ بدن و حمام آفتاب نیز استفاده می گردد.

در این محصول هیچگونه کلسترولی وجود ندارد.

نحوه اثربخشی:

روغن بدن آرگان آگرادو با داشتن توکوفریل استات (ویتامین E ) که عمده ترین آنتی اکسیدانی است که در پوست انسان یافت می شود سبب کاهش چروک های پوستی شده و با کاهش خشکی و انعطاف ناپذیری پوست، نرمی و لطافت پوست بدن را به همراه دارد. روغن هسته آرگان با داشتن ویتامین E فراوان به باز تولید سلول های پوست کمک فراوان میکند و از این رو میتواند نقش به سزایی در جوانسازی پوست ایفا کند. از مهم ترین خواص روغن آرگان خاصیت نرم کنندگی و آبرسانی آن به پوست است و به سرعت جذب پوست می شود از این رو به هیچ عنوان احساس سنگینی و چربی بر روی پوست پس از مصرف این محصول وجود نخواهد داشت. این روغن همچنین سبب نرم شدن پوست آرنج و زانو خواهد شد.

طریقه مصرف روغن بدن ارگان اگرادو:

بعد از حمام بر روی پوست خیس و مرطوب استفاده و ماساژ داده شود سپس با حوله خشک کنید.

برای خرید ” روغن بدن ” از فروشگاه شبرنگ فمیلی برروی همین متن کلیک فرمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *