روابط زناشویی

دلایل خرید اسپری تاخیری

آیا تا کنون از اسپری تاخیری استفاده کرده‌اید؟ اسپری تاخیری یکی از داروهای بهبود عملکرد جنسی است که در لذت‌بخش‌تر کردن رابطه جنسی نقش دارد. اگر کیفیت رابطه جنسی خوب نباشد می‌تواند روی دیگر جنبه‌های زندگی زناشویی تأثیر منفی بگذارد و باعث سردی رابطه زوجین شود. یکی از مواردی که می‌تواند به یک سکس بد منتهی شود، زود انزالی است. زودانزالی یکی از مشکلات رایج در مردان است که در آن مرد پیش از به ارگاسم رساندن همسر خود به ارگاسم می‌رسد و دیگر توانایی ادامه‌ی سکس را ندارد.

انزال زودرس چیست؟

انزال زودرس در مردان زمانی اتفاق می‌افتد که منی زودتر از زمان مورد نظر، هنگام رابطه جنسی خارج میشود.

برخی از شایع‌ترین دلایل انزال زودرس عبارت‌اند از:

  • مشکلات هورمونی
  • بیماری‌های زمینه‌ای
  • مصرف برخی داروها
  • اضطراب
  • افسردگی
  • تجربه جنسی کم و همچنین فاصله زیاد بین روابط جنسی.

در بسیاری از مواقع فرد با انجام برخی از تکنیک‌‌ها و درمان های خانگی زود انزالی و همچنین با استفاده از اسپری های تاخیری می‌تواند انزال زودرس را کنترل کند. اما همان‌طور که به این موضوع اشاره کردیم، انزال زودرس می‌تواند دلایل جسمی داشته باشد. در این صورت حتما باید تحت نظر پزشک خود درمان را آغاز کنید.

اسپری تاخیری چیست ؟

اگر از انزال زودرس رنج می‌برید و یا حتی به داشتن رابطه طولانی‌تر علاقه دارید، یکی از راه‌های طولانی کردن رابطه جنسی‌ استفاده از اسپری تاخیری است. اسپری تاخیری در حقیقت نوعی اسپری بی‌حس‌کننده موضعی محسوب می‌شود که با بی‌حس کردن آلت تناسلی مرد، جلوی خروج سریع منی از بدن مرد و انزال زودرس را می‌گیرد.

این اسپری‌ها به‌طورکلی با مسدود کردن راه‌های انتقال پیام‌های عصبی به آلت تناسلی، میزان تحریک حسی در این ناحیه را کاهش می‌دهند و منجر به طولانی‌تر شدن رابطه جنسی می‌شوند.

انواع مختلف اسپری تاخیری در بازار موجود هستند. برای خرید و مصرف این اسپری‌ها، بهتر است اول راهنمای خرید اسپری تاخیری، را بخوانید و یا از نحوه استفاده آن اطلاعات کسب کنید تا دچار مشکل نشوید. البته به این موضوع دقت داشته باشید که مصرف اسپری‌های تاخیری برای درمان زودانزالی، موقتی است و شما برای درمان ابتدا باید دلیلی انزال زودرس را بدانید.

برای مطالعه مقاله ” محبوب ترین اسپری تاخیری ” کلیک فرمایید.

در اسپری تاخیری چه چیزی باعث به تعویق انداختن انزال میشود؟

معمولاً اکثر مردان اسپری تاخیری را با لیدوکائین می‌شناسند. برخی افراد نیز در واقع از اسپری لیدوکائین به عنوان اسپری تاخیری استفاده می‌کنند. اما بهتر است بدانید اسپری‌های تاخیری انواع متفاوتی دارند که درصد لیدوکائین نیز در آن‌ها متفاوت است.

لیدوکائین ماده‌ای است که برای بی حس کردن مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسپری تاخیری بر پایه لیدوکائین نیز با بی حس کردن آلت تناسلی مردان و از بین بردن حساسیت سر آلت، به افزایش زمان انزال مردان کمک می‌کند. اما برخی از برندهای اسپری تاخیری،گیاهی هستند که بر پایه لیدوکائین نیستند و در آن‌ها از گیاهانی مانند جنسینگ استفاده می‌شود. این نوع اسپری‌ها میزان حساسیت آلت تناسلی را کاهش داده و زمان انزال را افزایش می‌دهند.

تفاوت بین اسپری و کرم:

  • میزان لیدوکائین در اسپری و کرم تاخیری: درصد لیدوکائین استفاده شده در اسپرهای تاخیری معمولاً حدود 10 درصد است. این مقدار لیدوکائین نسبتاً زیاد است، می‌توان گفت که این مقدار از لیدوکائین برای افرادی مناسب است که در وضعیت حاد زود انزالی به سر می‌برند و می‌خواهند به طور کامل آلت تناسلی خود را بی حس کنند. اما کرم های تاخیری تنها حاوی 2 درصد لیدوکائین هستند که بی حسی بسیار کمتری را در مقایسه با اسپری ایجاد می‌کند.
  • محل استفاده اسپری و کرم تاخیری: تفاوت دیگر اسپری و کرم تاخیری در محل استفاده آن‌ها است. برای استفاده از اسپری تاخیری باید خیلی با دقت آن را از زیر کلاهک آلت تا قبل از بیضه‌ها اسپری کنید. نکته مهمی که وجود دارد این است که اسپری نباید با بیضه‌ها و یا مجاری ادرار برخورد داشته باشد. در استفاده از کرم محدودیتی وجود ندارد و باید آن را به خوبی در سرتاسر آلت تناسلی و بیضه‌ها پخش کنید. برای پاک کردن اسپری و کرم از روی دست باید از آب استفاده شود و پاک کردن اسپری با آب آسان‌تر است، ممکن است مقداری از کرم برروی آلت تناسلی شما باقی بماند که در هنگام رابطه جنسی با شریک زندگیتان واژن آن بی حس شود.
  • تفاوت در مدت زمان تاثیرگذاری: از دیگر تفاوت‌های اسپری و کرم تاخیری می توان به مدت زمان تاثیر گذاری آن‌ها اشاره کرد. زمان استفاده از کرم باید 20 الی 25 دقیقه و اسپری 10 الی 15 دقیقه قبل از دخول باشد. دلیل تفاوت در این مدت زمان، مقدار متفاوت لیدوکائین استفاده شده در این دو محصول است. به طور کلی می‌توان گفت که از لحاظ ماندگاری نیز مدت زمان تاخیر در اسپری‌ها بیشتر از کرم ها است.

مزایا استفاده از اسپری تاخیری:

اسپری‌های تاخیری از ایمن‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل‌های انزال زودرس هستند که احتمال انزال زودرس (PE) را به طرز قابل قبولی کاهش می‌دهند.

از دیگر مزایای آن‌ها عملکرد سریع آن است که ظرف 10-15 دقیقه اثر می‌گذارند و تأثیر گذاری آن بین یک تا سه ساعت به طول می‌انجامد. این اسپری‌ها مدت‌زمان نزدیکی را تا ۶۵ درصد افزایش می‌دهند. تحقیقات نشان می‌دهند که بسته به نوع اسپری تاخیری این محصول می‌تواند حدود سه تا چهار دقیقه به مدت زمان رابطه جنسی اضافه کند. رضایت جنسی بسیاری از زوج‌ها پس از استفاده از اسپری‌های تاخیری تاکنون افزایش‌یافته است.

از دیگر نقاط قوت آن‌ها این است که با کاندوم تاخیری و… و انواع لوبریکانت قابل‌استفاده هستند. مواد تشکیل‌دهنده بی‌خطری دارند و تا حد زیادی ایمن هستند. همچنین عموماً عوارض جانبی ناخوشایندی ندارند. نحوه استفاده از آن‌ها آسان بوده و به‌راحتی قابل تهیه است.

شما عزیزان میتوانید برای تهیه ” اسپری تاخیری ” از فروشگاه شبرنگ فمیلی کلیک فرمایید.

انواع مختلف اسپری تاخیری:

شاید تصورتان این باشد که اسپری‌های تاخیری هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند و همه با هم مشابه هستند. درست است که همه آن‌ها باعث بی‌حس شدن آلت تناسلی و طولانی شدن رابطه جنسی می‌شوند، اما با توجه به ترکیباتشان کمی با هم متفاوت هستند. بهتر است قبل از انتخاب و خرید یک اسپری تاخیری ابتدا دانش کافی از ترکیبات آن داشته باشید.

  • اسپری تاخیری حاوی لیدوکائین: یکی از اسپری‌‎هایی که در راهنمای خرید اسپری تاخیری به آن اشاره می‌شود، اسپری تاخیری حاوی لیدوکائین در حقیقت نوعی داروی بی‌حسی است که در جراحی‌های موضعی مانند جراحی‌های لثه و دندان، معمولا مورداستفاده قرار می‌گیرد. خوب است بدانید که شروع اثر لیدوکائین ۲ تا ۵ دقیقه و طول مدت اثر آن نیز متوسط است. اما لیدوکائین در سال‌های اخیر یکی از رایج‌ترین ترکیبات اسپری‌های تاخیری محسوب می‌شود. البته برای بی‌حس کردن آلت تناسلی، اسپری‌های لیدوکائین را باید ۱۰ دقیقه قبل از شروع رابطه جنسی مصرف کنید تا تاثیر خود را به‌خوبی بگذارد.
  • اسپری تاخیری حاوی بنزوکائین: بنزوکائین نیز یکی دیگر از داروهای بی‌حسی موضعی و البته داروی ضد درد و التهاب در برخی مواقع است. برخی از اسپری‌های تاخیری و البته بیشتر کرم های تاخیری حاوی بنزوکائین هستند. بهتر است بدانید که میزان بی‌حس کردن بنزوکائین کمتر از لیدوکائین است.

برای مطالعه مقاله ” لیدوکائین 10 درصد ” کلیک فرمایید.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *