روابط زناشویی

مواد غذایی مناسب برای تقویت توان جنسی

مواد غذایی مناسب برای تقویت توان جنسی:

انسان ها هزاران سال است که به دنبال راه حلی مناسب برای بهبود تجربه جنسی خود بوده اند، از جمله تلاش برای کشف بهترین غذاهایی که ممکن است برروی میل جنسی شما تاثیر مثبتی بگذارد.

داشتن میل جنسی سالم با احساس سلامت جسمی و عاطفی مرتبط است، بنابراین جای تعجبی وجود ندارد، غذاهایی که می خورید در تقویت توان جنسی شما نقش بسزایی نیز دارد.

یک رژیم غذایی مغذی می تواند از طرق مختلف بر زندگی جنسی شما تاثیر بگذارد مانند:

  • تقویت میل جنسی شما
  • بهبود جریان خون و سلامت قلب
  • استقامت شما را بهبود می بخشد

بهبود سیستم جریان خون برای سلامت جنسی ضروری است. گردش خون بهتر می تواند منجر به بهبود پاسخ جنسی در مردان و زنان شود. این مورد به ویژه در مورد حفظ نعوظ صدق میکند. سلامت قلب نیز برای استقامت حیاتی است.

خوردن یک رژیم غذایی سرشار از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی و غذاهایی که حاوی قند کمی هستند می تواند به جلوگیری از اختلالاتی که بر میل جنسی شما تأثیر می گذارد، مانند سندرم متابولیک و شرایط هورمونی کمک کند.

با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا چند نمونه مواد غذایی که مملو از مواد مغذی هستند و همچنین می توانند میل جنسی شما را تقویت کنند و ممکن است سلامت کلی بدن شما را نیز بهبود ببخشند بپردازیم.

مواد غذایی مناسب برای تقویت توان جنسی

1. صدف:

احتمالاً در مورد خواص معجزه آسا صدف شنیده اید.

صدف معروف ترین مواد غذایی برای تقویت قوای جنسی در تاریخ محسوب شده است.

صدف ها سرشار از روی است. این ترکیب جریان خون را در بدن شما افزایش می دهد که ممکن است به جریان خون به اندام های جنسی نیز کمک کند.

روی یک ماده معدنی است که بدن هر روز برای بسیاری از عملکردهای حیاتی مانند متابولیسم سلولی، استقامت و تنظیم سطح تستوسترون به آن نیاز دارد. تستوسترون مهمترین هورمون جنسی مردانه است.

طبق یک بررسی در سال 2018، کمبود روی بر سطح تستوسترون تأثیر منفی میگذارد.

در یک مطالعه معتبر نشان داده است که روی ممکن است برای درمان ED در افراد مبتلا به بیماری مزمن کلیوی مفید باشد.روی همچنین ممکن است به مردان کمک کند تا اسپرم بیشتری تولید کنند.

برخی از نمونه های دیگر غذاهایی که حاوی روی هستند عبارتند از:

  • گوشت گاو
  • لوبیای پخته
  • دانه کدو تنبل
  • غلات غنی شده با روی

2. گوشت:
خوردن گوشت یا سایر غذاهای حاوی آمینو اسید می تواند به بهبود زندگی جنسی شما کمک کند.

غذاهای مختلف با پروتئین بالا  از جمله گوشت گاو، مرغ حاوی ترکیباتی هستند که به بهبود جریان خون کمک می کنند، در گوشت مواد مغذی مانند:

  • کارنیتین ( این ماده موجب انتقال اسیدهای چرب به داخل میتوکندری می‌شود. کارنیتین در بافت عضلات و کبد ساخته می‌شود و در برخی مواد غذایی مانند گوشت، گوشت طیور، ماهی، و برخی از فراورده‌های لبنی وجود دارد. کارنیتین نوعی مکمل غذایی است.)
  • ال آرژنین (ال-آرژنین، آمینو اسیدی نیمه ضروری است که نقشی بی نظیر در متابولیسم بدن ایفا می کند. بنابراین، مطالعه خواص بیوفیزیکی ال-آرژنین بسیار مهم است. ال آرژنین به طور طبیعی در گوشت قرمز، مرغ، ماهی و لبنیات یافت می شود. بدن برای عملکرد صحیح به ال-آرژنین نیاز دارد. مانند سایر اسیدهای آمینه، ال آرژنین در ساخت پروتئین ها نقش دارد و معمولاً برای سهولت گردش خون مورد استفاده قرار می گیرد. بدن از پروتئین برای کمک به عضله سازی و بازسازی بافت استفاده می کند.)
  • روی

یک منبع مورد اعتماد در سال 2019 نشان می دهد که مکمل های آرژنین می تواند به درمان اختلال نعوظ خفیف تا متوسط کمک کند.

البته به خاطر داشته باشید که خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند برای قلب شما مضر باشد.

اگر از رژیم گیاهخواری پیروی می کنید، می توانید این مواد مغذی را از غلات کامل و محصولات لبنی از جمله شیر و پنیر دریافت کنید.

3. انار:

در طول تاریخ، این میوه به عنوان نمادی از باروری و تقویت کننده قوای جنسی شناخته شده است. متخصصان می گویند که نوشیدن آب انار می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند، جریان خون را بهبود بخشد و سطح تستوسترون شما را بالا ببرد.

4. شکلات:

این خوراکی شیرین با ترشح سروتونین، هورمونی که احساس شادی و تندرستی را تشویق می کند، مرتبط است. این خوراکی پرطرفدار خلق و خوی شما را تقویت کرده و همچنین میل جنسی شما را نیز افزایش میدهد. خوردن شکلات همچنین باعث ترشح هورمون فنیل اتیلامین(فنیل اتیل آمین ماده ای شیمیایی طبیعی شبیه آمفتامین و دوپامین است که تجربه عشق را برای ما فراهم می کند) میشود.

5. آجیل:

بادام هندی و بادام سرشار از روی هستند و باعث بهبود جریان خون شما میشود.

علاوه بر بادام مغزیجات دیگر شامل:

  • گردو
  • دانه کدو تنبل
  • دانه های آفتابگردان
  • فندق
  • بادام زمینی

گردو دوچندان مفید است، زیرا سرشار از امگا 3 است.

6. سیب:
سیب سرشار از ترکیبی به نام کوئرستین (Quercetin) که یک فلاونوئید قدرتمند است که دارای طیف گسترده‌ای از مزایای برای سلامت انسان است، از جمله توانایی آن برای کاهش التهاب، از بین بردن درد، محافظت بدن ما در برابر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی، کاهش فشارخون، کنترل بیماری دیابت، جلوگیری از ابتلای به سرطان‌های خاص، افزایش سیستم ایمنی بدن و کاهش سوزش پوست.

کورستین در موارد زیر نیز نقش دارد:

فشار خون بالا می تواند منجر به اختلال عملکرد جنسی شود زیرا آسیب رگ های خونی جریان خون به اندام های تناسلی را مختل می کند. این یکی از علل ED است.

در واقع، مطالعه‌ای در سال 2016، کاهش 14 درصدی ED را در مردانی که میوه بیشتری مصرف می‌کردند، گزارش کرد. این ممکن است به دلیل محتوای فلاونوئید آنها باشد.

در زنان، فشار خون بالا می تواند منجر به کاهش میل جنسی و علاقه کمتر به رابطه جنسی شود، کاهش جریان خون به واژن می تواند بر واکنش بدن شما به فعالیت جنسی تأثیر بگذارد.

به طور کلی، یک رژیم غذایی غنی از فلاونوئیدها برای تقویت سلامت کلی بدن شما و حفظ سلامت قوای جنسی شما تاثیر بگذارد.

مواد غذایی سالم و سرشار از فلاونوئیدها عبارتند از:

  • سیب
  • توت فرنگی
  • بلوبری
  • انگور تیره رنگ
  • گیلاس
  • میوه های خانواده مرکبات

7. اسفناج:

اسفناج می تواند میل جنسی شما را به روش های مختلف افزایش دهد. این برگ سبز سرشار از منیزیم است، ماده معدنی که می تواند تستوسترون شما را افزایش دهد. همچنین دارای آهن است که می تواند به میل، برانگیختگی، ارگاسم و رضایت جنسی به خصوص در زنان کمک کند.

8. هندوانه:

این میوه آبدار حاوی مقدار زیادی اسید آمینه به نام سیترولین است. بدن شما آن را به آرژنین تبدیل می کند، این می تواند باعث پمپاژ خون در اندام های جنسی شما شود به همان روشی که ویاگرا برای درمان اختلال نعوظ عمل می کند.

9. قهوه یا چای:

این نوشیدنی‌ها مقداری کافئین به بدن شما می‌رسانند که این امر باعث میشود سیستم عصبی شما تقویت شود.کافئین ممکن است به مردان کمک کند تا در اتاق خواب بهتر عمل کنند. کافئین احتمال اختلال نعوظ را نیز کاهش میدهد. قهوه و چای همچنین حاوی آنتی اکسیدان است که می تواند به سلامت بدن شما کمک کند.

10. چغندر:

چغندر سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های مختلفی است. همچنین سرشار از نیترات های غذایی هستند، به این معنی که می توانند به تقویت قوای جنسی شما کمک کنند.

نیترات های غذایی باعث بهبود رگ های خونی میشوند، تأثیرات مفیدی بر انقباض عضلات دارد. به همین دلیل، برخی از ورزشکاران از نیترات برای افزایش عملکرد بدن خود استفاده می کنند.

سایر غذاهایی که سرشار از نیترات هستند عبارتند از:

  • اسفناج
  • کاهو
  • کرفس
  • تربچه

در حالی که برخی غذاها می توانند به افزایش جریان خون شما کمک کند و همچنین سطح هورمون ها را افزایش دهند، رژیم غذایی به تنهایی همیشه برای بهبود زندگی جنسی شما کافی نیست.

اگر درد در حین مقاربت یا ناتوانی جنسی شما را از لذت بردن از یک رابطه صمیمی با شریک زندگی خود باز می دارد، با پزشک خود صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *