روابط زناشویی

ارتباط سرطان پروستات و تعداد دفعات ارضاي جنسي در آقايان

ارتباط سرطان پروستات و تعداد دفعات ارضاي جنسي در آقايان ، دانشمندان به این نتیجه رسیدند که ژنتيک در این امر نقش مهمي ايفا مي کند و شواهد محکمي وجود دارد که رژيم غذايي و ساير عوامل سبک زندگي نيز مهم هستند.

از آنجايي که پروستات يک اندام تناسلي است که مايعي را براي انزال توليد مي کند، محققان مدت هاست به اين فکر مي کردند که آيا رابطه جنسي ارتباطی به سرطان پروستات در مردان دارد، تحقیقات در دانشگاه هاروارد خبر خوبي را براي مردان فعال از نظر جنسي ارائه داده است.

علت سرطان پروستات:

بر اساس گفته webMD، علل سرطان پروستات به طور دقيق نامشخص است؛ اما پزشکان مي دانند که سرطان هنگامي آغاز مي شود که برخي از سلول هاي پروستات از حالت طبيعي خارج مي شوند. اين اختلال احتمالاً بر اثر جهش در DNA برخي سلول ها و در نتيجه آن رشد و تقسيم سريع تر آنها شروع مي شود و سپس با مرگ سلول هاي طبيعي و تجمع سلول هاي غيرطبيعي ناميرا توده اي تشکيل مي شود که به آن تومور مي گوييم. اين سلول هاي تومورال مي توانند تا حدي رشد کنند که به بافت هاي اطراف تهاجم پيدا کنند. همچنين برخي از اين سلول ها ممکن است جدا شده و به ساير نقاط بدن رفته و باعث متاستاز سرطان شوند.

علائم سرطان پروستات:

متأسفانه سرطان پروستات علائم زودرسي ندارد که به وسيله آنها بتوانيم به سرطان پروستات مشکوک شويم و در مراحل اوليه، آن را تشخيص دهيم. اطراف توده ي سرطاني هيچ عضو حساسي از بدن وجود ندارد که با بزرگ شدن توده ي سرطاني به آن فشار بيايد و مثلاً باعث درد شود، به همين دليل ممکن است بيماري حتي سال ها بدون علامت باقي بماند. از اين رو چکاپ منظم با آزمايش خون يا شايد معاينه براي تشخيص زودهنگام بيماري از اهميت خاصي برخوردار است. سرطان پروستات يکي از شايع ترين سرطان ها در مردان به شمار مي آيد. در برخي از بيماران ممکن است سرطان پروستات با علائم زير همراه باشد. در صورت مشاهده آنها بهتر است به پزشک مراجعه کنيم:

  • تکرر ادرار ، به خصوص در شب
  • سختي آغاز يا قطع دفع ادرار
  • جريان ضعيف يا قطره قطره ادرار
  • دفع دردناک يا سوزناک ادرار
  • انزال دردناک
  • وجود خون در ادرار يا خون در مايع مني
  • احساس فشار يا درد در مقعد
  • درد يا سفتي در پايين کمر، لگن يا ران

نکته مهمي که بايد به آن توجه شود اين است که داشتن علائم ادراري پروستات لزوماً به معني ابتلا به سرطان پروستات نيست. التهاب پروستات و بزرگي خوش خيم پروستات، بيماري هاي بسيار شايعي در مردان هستند که همين علائم را دارند.

ارتباط سرطان پروستات و تعداد دفعات ارضاي جنسي در آقايان

سرطان پروستات چگونه مي تواند بر زندگي جنسي شما تأثير بگذارد؟

رابطه جنسي براي همه ما نقش مهمي در زندگي دارد. مقابله با سرطان پروستات و زندگي با عوارض جانبي درمان مي تواند بر زندگي جنسي شما تأثير بگذارد. بسياري از مردان مبتلا به سرطان پروستات مي گويند که تغييرات در زندگی جنسي يکي از بزرگترين مسائلي است که بايد با آن دست و پنجه نرم کنند.

هيچ راه درست يا غلطي براي مقابله با تغييرات در زندگی جنسي شما وجود ندارد. برخي از مردان مايلند درمان مشکلات نعوظ را امتحان کنند، در حالي که برخي ترجيح مي دهند راه هاي ديگري را براي نزديک شدن به شريک زندگي خود بيابند. آنچه مهم است اين است که آنچه را که براي شما مناسب است بيابيد .

رابطه جنسي تا حدي فيزيکي و تا حدودي مربوط به افکار و احساسات شماست. بستگي به اين دارد که اندام هاي جنسي شما چقدر خوب کار مي کنند و آيا ساير قسمت هاي بدن شما به عملکرد آنها کمک مي کنند، مثلاً فشار خون، اعصاب، مغز و هورمون ها.

اگر در يک رابطه هستيد، بهتر است بدانید که رابطه جنسي برروی درمان سرطان پروستات تاثیر مثبت میگذارد.

سرطان پروستات مي تواند زندگي جنسي شما را به روش هاي مختلف تحت تاثير قرار دهد سرطان بر ذهن، بدن و روابط شما تاثیر بسیاری میگذارد.

  • ذهن: فهميدن اينکه سرطان داريد مي‌تواند باعث ناراحتي يا اضطراب شما شود و احساسات شما را نسبت به رابطه جنسي تغيير دهد.
  • بدن:درمان مي تواند به اعصاب و فشار خون مورد نياز براي نعوظ آسيب برساند. هورمون تراپی مي تواند بر ميل جنسي شما تأثير بگذارد.
  • روابط:مقابله با سرطان مي تواند روابط زناشویی شما يا افکار شما را درگیر کند.

بسياري از مردان از درخواست کمک يا تلاش براي درمان اجتناب مي‌کنند ، صحبت کردن در مورد آن، چه مبتلا به سرطان باشید چه نباشید، مي‌تواند برای شما مشکل باشد. اما متخصصان آموزش ديده اي وجود دارند که تجربه کمک به افراد داراي مشکلات جنسي را دارند. آنها به شما کمک مي کنند احساس راحتي بيشتري داشته باشيد و مي توانند با شما در مورد گزينه هاي مختلف درماني صحبت کنند. پزشک همچنين مي توانند به شما کمک کنند تا با هر گونه تغيير در روابط خود مقابله کنيد.

چه متخصصانی برای درمان مشکل سرطان پروستات مناسب هستند؟

اورولوژيست:جراح متخصص در مشکلات سيستم ادراري و تناسلي، از جمله سرطان پروستات.

کارشناس پرستار باليني(CNS): پرستاري که در مراقبت از مردان مبتلا به سرطان پروستات تخصص دارند. نقش متخصص پرستار باليني در مراقبت از مردان مبتلا به سرطان پروستات گسترده و ضروري است.

راديوگرافي:متخصص هنگامیکه اسکن مي گيرد يا راديوتراپي مي کند. آنها بررسي مي کنند که درمان چقدر خوب کار کرده است و بررسي هاي بعدي را انجام مي دهند.

آندرولوژيست: آندرولوژي شاخه اي از علم پزشکي است که به طور کلي شامل بررسي سلامت باروري، درمان ناباروري و اختلالات جنسي در مردان است.

درمانگر جنسي (يا روان درمانی جنسي): روان درماني جنسي شاخه‌اي از روان‌درماني است که به تمام مسائل مربوط به جنسيت، تمايلات جنسي و روابط انساني مي‌پردازد. درمانگرهاي رواني-جنسي علاوه بر درک مسائل روانشناختي مربوط به رابطه جنسي، درک بيشتري از مسائل فيزيکي نيز دارند.

فيزيوتراپيست: فرد تمريناتي را براي کمک به بهبود تناسب اندام، کاهش درد يا تقويت عضلات ارائه میدهند. ممکن است به فيزيوتراپيست مراجعه کنيد تا به شما در انجام تمرينات عضلات کف لگن کمک کند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *