روابط زناشویی

یک مرد چند بار در روز میتواند ارگاسم داشته باشد؟

ارگاسم چیست؟

ارگاسم در بسیاری از موارد به عنوان اوج تحریک و هیجان جنسی شناخته می‌شود.

از نظر علمی، ارگاسم شامل اعمال غیرارادی است که توسط سیستم عصبی کنترل می‌شود، جایی که یک مرد یا یک زن دچار اسپاسم عضلانی در مناطق مختلف بدن می‌شود.

انواع مختلف ارگاسم:

تحقیقات مختلفی که در حوزه رابطه جنسی زوجین انجام شده، نشان میدهد با اینکه پروسه رسیدن به ارگاسم می تواند از شخص تا شخص دیگر متفاوت باشد، اما یکسری تغییرات فیزیولوژیکی پایه وجود دارد ، که در اکثر افراد اتفاق می افتد. الگوهایی که در این مقاله ارائه می شوند انواع مختلفی است که برای اکثر افراد اتفاق می افتد.

الگوی چهار مرحله ای:

  • مرحله اول : احساس هیجان ، تحریک پذیری و برانگیختگی جنسی
  • مرحله دوم : ثبات وضعیت و تراز شدن میزان بر انگیختگی در فرد
  • مرحله سوم : رسیدن به ارگاسم و تجربه احساسات هیجان و آرامش همزمان
  • مرحله چهارم : جدا شدن و اتمام رابطه جنسی

الگوی سه مرحله ای:

  • مرحله اول : میل ، علاقه و اشتیاق به انجام رابطه جنسی
  • مرحله دوم : احساس هیجان ، تحریک شدن و برانگیختگی جنسی
  • مرحله سوم : رسیدن به ارگاسم و تجربه احساسات هیجان و آرامش همزمان

درواقع تفاوت این الگو با الگوی بالایی در به رسمیت شناختن میل و علاقه فرد به انجام رابطه جنسی است که تاثیر به سزایی در رسیدن به ارگاسم و تجربه لذت بالا در رابطه جنسی دارد.

چه اتفاقی می افتد در حین ارگاسم؟

مایع منی از اسپرم تولید شده در بیضه ها و همچنین مایع از غده پروستات و وزیکول های منی (2 غده در پشت مثانه) تشکیل شده است. معمولاً ، هنگامی که ارگاسم اتفاق می افتد ، مایع منی تولید شده از آلت تناسلی (انزال) خارج می شود.

ارگاسم از قبل از نخستین منی به طول می انجامد تا آخرین مایع منی انزال شود.

ارگاسم در مردان:

ارگاسم در مردان توسط یک هورمون استروئیدی به نام تستسترون القا می‌شود تولید آن در بیضه‌هاست. اگرچه ممکن است رسیدن به ارگاسم برای یک مرد آسان به نظر برسد، اما فرآیند بسیار پیچیده‌ای دارد؛ علاوه بر ضرورت میل جنسی، چیزهای دیگری نیز در تکمیل این فرآیند دخیل هستند.

چهار مرحله اصلی برای این که یک مرد به ارگاسم برسد، وجود دارد که در ادامه، آن‌‌ها را معرفی می‌کنیم:

برانگیختگی یا هیجان:

این مرحله می‌تواند از طریق هر نوع علاقه جنسی یا اشکال مختلف پیش‌بازی (معاشقه) ایجاد شود. در حالت برانگیختگی، آلت تناسلی مرد به دلیل ورود جریان خون، شروع به سفت شدن می‌کند.

پلاتو:

بدن مرد پس از تحریک مداوم، خود را برای انزال آماده می‌کند، که می‌تواند از 30 ثانیه تا دو دقیقه ادامه یابد. فقط چند ثانیه قبل از ارگاسم، مجرای ادرار مرد مایع شفافی ترشح می‌کند.

این مایع قبل از انزال، سطح pH مجرای ادرار را برای بهبود کیفیت اسپرم تغییر می‌دهد.

ارگاسم:

بدن مرد در این مرحله به اوج هیجان و لذت می‌رسد. ارگاسم در مردان به دو قسمت تقسیم می‌شود؛ انتشار و انزال. انتشار نقطه‌ای است که در آن، مرد هیچ کنترلی روی خود ندارد. در این مرحله بدن مرد باید به سمت مرحله انزال حرکت کند.

وضوح و فروکش کردن:

در این مرحله، تنش انباشته شده از بین می‌رود و بدن به آرامش می‌رسد. سپس به آرامی و به‌تدریج، آلت تناسلی نعوظ خود را از دست می‌دهد؛ به‌دنبال آن، بدن یک دوره کوتاه را تجربه می‌کند که در طول آن، مرد نمی‌تواند نعوظ دیگری داشته باشد.

این حالت در مورد زنان وجود ندارد و آن‌ها می‌توانند به ارگاسم‌های متعدد یکی پس از دیگری دست یابند.

یک مرد چند بار در روز میتواند ارگاسم داشته باشد؟

در مورد اینکه شما چندبار در روز میتوانید به ارگاسم برسید، هیچ قاعده ای وجود ندارد.

تعداد به ارگاسم رسیدن هر شخصی متفاوت است. تعداد ارگاسم به عوامل مختلفی مانند سن ، سلامت جسمی ، سلامت روانی ، وضعیت روابط ، سطح هورمون و میل جنسی بستگی دارد. معمولا مردان از ۱ تا ۵ بار در روز می‌توانند به ارگاسم برسند.

بعضی مردان قادرند تا بدون داشتن انزال به ارگاسم جنسی برسند یا برعکس. انزال شامل خروج منی از بدن می باشد و در نتیجه قابل مشاهده است. با این وجود مردانی که چندین بار انزال داشته باشند، به تدریج از میزان مایع انزال آنها کاسته خواهد شد. اما این مورد برای ارگاسم برقرار نمی باشد یعنی مردان می توانند ارگاسم های بدون انزال نیز داشته باشند.

تعداد انزال مرد:

خبر خوب این است که تحقیقات نشان می دهد که هرچه بیشتر انزال کنید بهتر است.

مطالعات نشان داده است، مردانی که 21 بار یا بیشتر از آنها در ماه انزال دارند، در مقایسه با کسانی که 4 تا 7 بار در ماه انزال دارند، خطر مبتلا شدن به سرطان پروستات در این افراد کاهش میابد.

از لحاظ تئوری هر مرد میتواند 30 دقیقه بعد از انزال دوباره انزال داشته باشد. البته بستگی به میل جنسی و توان جنسی و شریک جنسی فرد نیز دارد.

آیا یک مرد می تواند در یک روز بیش از حد انزال کند؟

هیچ محدودیتی در این مورد وجود ندارد. برخی از مردان فقط  یک بار در روز میتوانند انزال کنند، در حالی که برخی دیگر می توانند چندین بار انزال کنند.

هیچ اتفاق بدی نمی افتد اگر چندین بار در طول روز انزال داشته باشید، اما تا زمانی این شرایط راجب شما صدق میکند که از نظر جسمی سالم باشید و اعتیاد جنسی پیدا نکنید .

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *